Ελλάδα: "Ιπποκράτης" το πρώτο πλωτό νοσοκομείο που αφήσαμε να ...βουλιάξει

Βρε τι ωραία που τα λένε οι πολιτικοί μας... Και το κυριότερο; Όλοι, όταν κάθονται σε μία καρέκλα ξεχνάμε ή δεν ενημερώνονται για το τι έχουν κάνει οι προηγούμενοι. Πάντα, μιλάμε για καμένη γη στα χέρια τους έχουν τα παλικάρια μας... Θέλετε ένα παράδειγμα; Μα το νυν υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας, Νίκος Χαρδαλιάς.  Στην σημερινή ενημέρωση σχετικά με την πορεία του Κορωνοϊού και σε ερώτηση της ιατρικής συντάκτριας, Δήμητρας Ευθυμιάδου (για το ethnos.gr) έκανε αναφορές για τις συνθήκες στα νησιά μιλώντας για αεροδιακομιδές και πλωτά νοσοκομεία. Τι είπε; Ότι οι αεροδιακομιδές είναι αρκετά δύσκολες αλλά το κράτος είναι έτοιμο και γι' αυτή την περίπτωση.   

Έκανε σαφές ότι αυτός ήταν ο λόγος που από την πρώτη στιγμή πάρθηκαν μέτρα για τα νησιά - ότι δηλαδή θα ταξιδεύουν σε αυτά μόνο ντόπιοι και όχι τουρίστες - προκειμένου να εμποδιστεί η εξάπλωση του ιού. «Από την πρώτη στιγμή έχουμε ξεκαθαρίσει να μένουμε μακριά από τα νησιά μας» είπε χαρακτηριστικά. Ανέφερε πάντως πως υπάρχουν αρκετά σχέδια έτοιμα για να ανταποκριθούν οι αρχές. Και στη συνέχεια έχουμε τα καλύτερα... υπάρχουν πολλά ειδικά σχέδια. Ένα από αυτά είναι να υπάρξει εναέρια βοήθεια ακόμη και με πλωτά μέσα για την παροχή ιατρικής βοήθειας. Και το καλύτερο; διαβεβαίωσε ότι η πολιτεία είναι έτοιμη και για πλωτά νοσοκομεία για να συνδράμουν στο έργο των νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας. 

Οι Τούρκοι και τα σχέδια τους 

Και αίφνης τα πλωτά νοσοκομεία έγιναν της ... μόδας. Είδαν τους Αμερικανούς που έχουν αναπτύξει ένα έξω από τη Νέα Υόρκη και είπε ο Νίκος Χαρδαλιάς, ας πω κι εγώ την εξυπνάδα μου... Άλλωστε τσάμπα είναι. Όπως ο  Μεχμέτ Μουεζίνογλου - Υπουργός Υγείας της Τουρκίας το 2015 - όταν αναφερόμενος στην έναρξη ναυπήγησης των πλωτών νοσοκομείων έλεγε "Είναι μεγάλο το πρόγραμμα και θα καταδείξει στην πράξη ότι η Τουρκία ενδιαφέρεται για την υγεία όλων των ανθρώπων του Αιγαίο. Τα πλοία αυτά θα παρέχουν θα παρέχουν τις υπηρεσίες τους ακόμη και στα νησιά του Αιγαίου, εφόσον υπάρχει ανάγκη»! Κάθε πλωτό νοσοκομείο θα διαθέτει 8 χειρουργικές μονάδες, εντατική μονάδα, μαιευτήριο κλπ. (!!!) 6 μονάδες αιμοκάθαρσης, 2 μονάδες εγκαυμάτων και συνολικά 200 κρεβάτια. Σε κάθε πλωτό νοσοκομείο θα εργάζονται 316 άτομα  Ο διαγωνισμός για τα συγκεκριμένα πλοία-νοσοκομεία, το κόστος των οποίων ανέρχεται σε 150 εκατομμύρια δολάρια το ένα, και το πρώτο πλοίο υπολογίζεται ότι θα παραδοθεί τέλος του 2015, το δεύτερο το 2016 και το τρίτο το 2017.  Στα λόγια τελικά έμειναν τα παλικάρια... 

Ιπποκράτης 

Και πάμε στα δικά μας... Από το 2013 επί Βορίδη παλεύουμε να φέρουμε στο Αιγαίο εάν όχι πλωτά νοσοκομεία, τουλάχιστον ταχύπλοα...  Τότε είχε ψηφιστεί περάσει και σχετικό Νομοσχέδιο, που όμως έμεινε κι εκείνο στο ψυγείο, ελέω μνημονίου, μετά ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ και το έκανε πράξη μάλιστα, η Νάξος θα έχει βάση για ένα πλωτό ταχύπλοο αλλά μέχρι τώρα δεν το έχουμε δει... Όμως, η πιο σημαντική προσπάθεια είχε γίνει στις αρχές της δεκαετίας του 90.. Με το πάλαι ποτέ "Έλλη", μετά "Πάρος Express" και τέλος το ...Ιπποκράτης. Ένα πραγματικό πλωτό νοσοκομείο που όμως ...βυθίστηκε πριν καν λύσει κάβους...  Με έξοδα κυρίως της Ευρωπαϊκής Ένωσης (το 70% από τα 530 περίπου εκατομμύρια δραχμές) μετασκευάζεται σε πλωτό νοσοκομείο, εντάσσεται στο τότε ΕΣΥ με το όνομα «Ιπποκράτης». Με στόχο να μοιράζει υγεία στους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου. Και τον Δεκέμβριο του 1993, ήταν έτοιμο. Είχε γκαράζ για δύο μεγάλα νοσοκομειακά οχήματα, 23 πλωτά εξεταστήρια, 15 πολυτελείς δίκλινες καμπίνες, άλλες τόσες τετράκλινες, αίθουσα συνεδρίων και εκδηλώσεων, πολυτελείς τραπεζαρίες, ακόμη και... ελικοδρόμιο, ικανό να δεχθεί ελικόπτερα μέχρι πέντε τόνων.  Όμως, λες και το ακολουθούσε μία αδιόρατη κατάρα. Το «Ιπποκράτης» δεν βγήκε ποτέ στη θάλασσα του Αιγαίου. Ίσως γιατί δεν είχαν προβλέψει οι αρμόδιοι ότι χρειάζονται περίπου 350 εκατομμύρια δραχμές σε ετήσια βάση για λειτουργικά έξοδα.

Ουσιαστικά, δεν άφησε ποτέ το λιμάνι του Πειραιά, έμεινε εκεί αγκυροβολημένο για... τέσσερα χρόνια, μέχρι τα τέλη του 1997, όταν πια το Ελληνικό Δημόσιο αναγκάστηκε να επιστρέψει την κοινοτική επιχορήγηση στις Βρυξέλλες (!!!) Και βέβαια από τον επόμενο χρόνο (από το 1994 δηλαδή) ζητούμε ... χρήματα για επισκευή από τη στιγμή που δεν κουνούσε ρούπι..  Κάποια στιγμή, οι μηχανές του «Ιπποκράτη» πήραν για πρώτη φορά μπρος... Όχι όμως για πολύ. Το πλοίο μεταφέρθηκε στο διπλανό λιμάνι, σ' αυτό του Ικονίου, όπου και … πέθανε. Δύτες το έσωσαν αρχικά από το ναυάγιο καθότι το σκαρί του άρχισε να σαπίζει από την έλλειψη συντήρησης (το Δημόσιο έδωσε 100 εκατομμύρια σε δύο δόσεις) και το 2001 το ελληνικό κράτος αποφασίζει να το δωρίσει άγνωστο γιατί στο «Χαμόγελο του Παιδιού». Ίσως για να δείξει ότι σκέφτεται τα παιδιά που έχουν ανάγκες. Όμως, το «Ιπποκράτης» και πάλι δεν μετακινείται από τη στιγμή που δεν υπάρχει και το νομικό πλαίσια που να καλύπτει ιδιωτικές πρωτοβουλίες. 

Αυτή είναι η ιστορία του "Ιπποκράτης' εν τάχει.. Μας στοίχησε κοντά ένα 1 δις δραχμές και δεν κάναμε τίποτα... Όπως βλέπετε πλωτά νοσοκομεία (σ.σ. και όχι στρατιωτικά όπως είναι αυτά που βλέπουμε στα νησιά το καλοκαίρι ή το χειμώνα) θα μπορούσαν να είναι λύση. Αλλά εμείς απλά πετάξαμε για μία ακόμη φορά τα λεφτά στη θάλασσα... Και τώρα; τρέχουμε... Πάντα πίσω από τις εξελίξεις...