Οι ναυτεργάτες χτυπούν δυνατά τα τύμπανα απεργιών στα πλοία

Η κατάσταση στο χώρο της Ναυτιλίας δεν είναι και ότι καλύτερο… Μάλιστα από το πρωί υπάρχει η απόφαση της ΠΕΝΕΝ να κλείσει για τρεις ημέρες (1-3 Αυγούστου) το λιμάνι της Ραφήνας με απεργιακές κινητοποιήσεις σε καθένα από τα τρία πλοία ακτοπλοϊκών εταιρειών που δραστηριοποιούνται από τη Ραφήνα προς τις Κυκλάδες. Αφορμή; Το γεγονός ότι έχουμε συνεχόμενες παραβιάσεις στα εργασιακά.. Και μάλιστα τονίζουν ότι πολύ εύκολα θα πάνε σε γενική απεργία στις 4 Αυγούστου εάν δεν υπάρχουν εξελίξεις. Και αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο και για δράσεις στα υπόλοιπα λιμάνια της Ελλάδας…

Και πριν αλέκτωρ λαλήσει, έχουμε νέες εξελίξεις. Με βάση δημοσίευμα στην ιστοσελίδα ellinikiaktoploia.net είχαμε αποτυχημένη συνάντηση για την ανανέωση της συλλογικής σύμβασης εργασίας στα πλοία εντός κι εκτός Ελλάδας αλλά και την προτροπή των ναυτεργατών για δράσεις από την ΠΝΟ άμεσα κι ενόψει της συνάντησης με τον υπουργό Ναυτιλίας την προσεχή Πέμπτη (28/07) ως μορφή πίεσης. Και ξέρετε; Μία τέτοια απεργιακή κινητοποίηση τον Αύγουστο θα φέρει πανικό στο τουρισμό από τη στιγμή που ο «θεριστής» είναι ο καυτός μήνας για τους επισκέπτες στα νησιά…

Ας δούμε λοιπόν τα δύο δημοσιεύματα…

Το πρώτο έχει ως τίτλο « η ΠΕΝΕΝ δεν θα βάλει πλάτη να αυξηθούν τα κέρδη των εφοπλιστών» και αναφέρει …

« Με πρωτοβουλία του ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) πραγματοποιήθηκε η δεύτερη για το 2017 συνάντηση – διαπραγμάτευση για την ανανέωση της ΣΣΕ Ε/Γ-Ο/Γ Ακτοπλοϊκών πλοίων καθώς και για τα Ε/Γ-Ο/Γ πλοία Διεθνών Γραμμών. Οι εκπρόσωποι των Ναυτιλιακών και Εφοπλιστικών εταιριών της Επιβατηγού Ναυτιλίας επέμειναν η ανανέωση των ΣΣΕ να γίνει με μηδενικές αυξήσεις και χωρίς την παραμικρή αλλαγή των όρων αμοιβής των Ναυτεργατών επικαλούμενοι την δύσκολη οικονομική κατάσταση της χώρας καθώς επίσης και των δικών τους επιχειρήσεων. Στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ υπογράμμισε ότι το 2015-2016 και το πρώτο εξάμηνο του 2017 τα αποτελέσματα των Ακτοπλοϊκών εταιριών στο σύνολό τους είναι κερδοφόρα, η μείωση της τιμής των καυσίμων που αποτελεί βασική παράμετρο στο κόστος λειτουργίας των πλοίων βρίσκεται για τρίτη χρονιά σε τροχιά μεγάλης πτώσης ενώ η επιβατική κίνηση, η διακίνηση οχημάτων και εμπορευμάτων σημειώνει και αυτή αξιοσημείωτη άνοδο.

Την ίδια περίοδο το βιοτικό επίπεδο των Ναυτεργατών έχει δεχθεί διαδοχικά πλήγματα από μειώσεις και περικοπές αποδοχών, από την φοροληστεία που έχουν επιβάλει τα μνημόνια και οι υποταγμένες στους δανειστές κυβερνήσεις (ΕΝΦΙΑ – Αύξηση φορολογίας – Εισφορά Αλληλεγγύης κ.λπ) και στο σύνολό τους έχουν οδηγήσει το Ναυτεργατικό εισόδημα σε μεγάλη συρρίκνωση.

Παράλληλα – όπως σημείωσε – σημειώνονται μεγάλης έκτασης παραβιάσεις στην ισχύουσα ΣΣΕ και αναπτύσσονται φαινόμενα υπερεργασίας, εντατικοποίησης της δουλειάς, καταστρατήγησης της νομοθεσίας για τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης των Ναυτεργατών και διαμορφώνονται συνθήκες επικίνδυνες για την ασφάλεια των Ναυτεργατών, των επιβατών και των ίδιων των πλοίων.

Στο πλαίσιο όλων των παραπάνω εξελίξεων η ΠΕΝΕΝ είναι κατηγορηματικά αντίθετη στην τυπική ανανέωση των ΣΣΕ χωρίς αυξήσεις, χωρίς κάλυψη των μεγάλων απωλειών που έχει υποστεί όλα τα τελευταία χρόνια το Ναυτεργατικό εισόδημα.

Σε πλήρη αντίθεση με την εφοπλιστική ρητορική η κερδοφορία των επιχειρήσεών τους σε συνδυασμό με τους άλλους παράγοντες που ανέφερε, επιβάλει την άμεση και ουσιαστική βελτίωση των μισθών και του βιοτικού επιπέδου των Ναυτεργατών.

Όσοι και όποιοι επιθυμούν να συμπορευτούν με την εφοπλιστική προπαγάνδα αγνοώντας την βούληση και την αγωνιστική θέληση των Ναυτεργατών, ας το πράξουν και θα κριθούν από αυτούς. Η ΠΕΝΕΝ όχι μόνο δεν θα βάλει πλάτη να αυξηθούν τα κέρδη των εφοπλιστών και η παραπέρα εκμετάλλευση των Ναυτεργατών αλλά ήδη από τις αρχές του 2017 στα πλαίσια της Πανελλαδικής αγωνιστικής της δράσης αξιώνει, παλεύει και διεκδικεί την κατάργηση όλων των περικοπών που έχουν κάνει αυθαίρετα και παράνομα πολλές Ακτοπλοϊκές – Εφοπλιστικές εταιρίες και τα αποτελέσματα από αυτήν την αγωνιστική πρωτοβουλία είναι θετικά και χειροπιαστά.

Κατά τα λοιπά και σε αυτήν την συνάντηση επαναλήφθηκε το ίδιο ακριβώς σκηνικό με την προηγούμενη φορά, δηλαδή οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών να αποκλείουν την οποιαδήποτε μεταβολή – βελτίωση των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών και από την άλλη η γνωστή πλειοψηφία της ΠΝΟ η οποία δεν έχει διατυπώσει ακόμη κανένα αγωνιστικό και διεκδικητικό πλαίσιο για τα επίμαχα και οξυμένα ναυτεργατικά προβλήματα. Τελικά η συνάντηση απέβη άκαρπη και από κοινού δηλώθηκε να υπάρχει νέα το αμέσως επόμενο διάστημα.

Και το δεύτερο έχει τίτλο « ΠΕΜΕΝ σε απεργιακή κινητοποίηση σε πανελλαδικό επίπεδο»

Και τονίζει «Η αδιαλλαξία και η συνεχιζόμενη επιθετικότητα των εφοπλιστών σε βάρος των δικαιωμάτων των ναυτεργατών επιβεβαιώθηκε και στη σημερινή συνάντηση μεταξύ ΠΝΟ – ΣΕΕΝ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας), με το ναυάγιο των διαπραγματεύσεων  για την ανανέωση των ΣΣΕ, με ευθύνη  των εφοπλιστών  και των  εργοδοτικών – κυβερνητικών συνδικαλιστών της ΠΝΟ.

Οι ταξικές δυνάμεις των σωματείων ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ – ΠΕΕΜΑΓΕΝ κατήγγειλαν ότι οι εφοπλιστές με τη κάλυψη του υπουργείου Ναυτιλίας, παραβιάζουν  τις Σ.Σ. Εργασίας και σε συνδυασμό με τη μείωση του αριθμού των επιβατηγών πλοίων, των  οργανικών συνθέσεων και την αύξηση της  πυκνότητας των δρομολογίων  έχουν δημιουργήσει  συνθήκες γαλέρας, δουλειά 14 – 16 ώρες τη μέρα, χωρίς ανάπαυση, υπονομεύοντας ακόμα και την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Την ίδια ώρα στα ύψη έχουν εκτιναχθεί  οι  τιμές   των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων, απαγορευτικές για τις εργατικές – λαϊκές οικογένειες, ενώ οι ακτοπλοϊκές εταιρείες συνεχίζουν  να  χρηματοδοτούνται με κρατικές επιδοτήσεις, που μόνο   για το 2017 ανέρχονται στα 90 εκατ. ευρώ!

Η ανεργία σπάει κόκαλα στους ναυτεργάτες.

Η αντιλαϊκή πολιτική  εφοπλιστών, κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, συνέχεια των προηγούμενων  κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ  και των συμμάχων  τους,  Ε.Ε, ΔΝΤ, κεφάλαιο, έχει επιφέρει δραματικές περικοπές στους μισθούς και στις συντάξεις στις κοινωνικές  παροχές, με οδυνηρές επιπτώσεις στη ζωή  για την  ναυτεργατική οικογένεια.

Εφοπλιστές, κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχοντας τη στήριξη  των κομμάτων του κεφαλαίου και τις δυνάμεις του εργοδοτικού – κυβερνητικού συνδικαλισμού, επιδιώκουν τη κατάργηση των Σ.Σ. Εργασίας, την ισοπέδωση της κοινωνικής ασφάλισης,  αλλαγή των εργασιακών σχέσεων,  επιχειρησιακές – ατομικές συμβάσεις, ιδιωτική ασφάλιση, ένταση της εκμετάλλευσης των ναυτεργατών, για την αύξηση των κερδών του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Στην ίδια κατεύθυνση οργανώνεται συνάντηση της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας και τον υφυπουργό Εργασίας την Παρασκευή 28 Ιούλη, χωρίς καμία έγγραφη αναφορά από πλευράς της κυβέρνησης  στα οξυμμένα προβλήματα των ναυτεργατών, ενώ προετοιμάζονται νομοσχέδια στα πλαίσια της 3ης αξιολόγησης  με πρόσθετες ανατροπές σε εργασιακά, ασφαλιστικό, το περιορισμό της απεργίας και άλλα βασικά  συνδικαλιστικά δικαιώματα.

Είναι προφανές ότι εφοπλιστές, κυβέρνηση και οι εκπρόσωποί τους στην ΠΝΟ  προκλητικά  επιδιώκουν να  «αγοράσουν  χρόνο» προκειμένου  να  επιβάλλουν συνθήκες γαλέρας σε όλα τα πλοία.

Απαιτούμε την άμεση συνεδρίαση της Ε.Ε της ΠΝΟ  στις 26 Ιούλη  για λήψη απόφασης για απεργιακή κινητοποίηση σε πανελλαδική κλίμακα  σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, καλούμε τους ναυτεργάτες, σε ετοιμότητα και επαγρύπνηση να απαντήσουμε με οργάνωση και αγώνα στην επιθετικότητα του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του, για την υπεράσπιση των σύγχρονων αναγκών των ναυτεργατών, της εργατικής τάξης»