Fraport: Θέλει το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης, κοιτάζει και προς ...Κυκλάδες

Οι Γερμανοί ξανάρχονται... Μιλάμε για την γερμανική Fraport που χαμογέλασε το χειλάκι της χάρη στην επένδυση στα ελληνικά αεροδρόμια και τώρα ετοιμάζεται να απλώσει κι άλλο το χέρι της... Και πρώτο και καλύτερο το αεροδρόμιο για το οποίο ενδιαφέρεται να αναλάβει είναι αυτό της Αλεξανδρούπολης, που είναι στην πρώτη γραμμή των 23 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας τα οποία βρίσκονται ακόμα υπό κρατικό έλεγχο.

Τα δημοσιεύματα που υπάρχουν για το συγκεκριμένο ζήτημα, επιβεβαίωσε εχθές και ο Αερολιμενάρχης του αεροδρομίου «Δημόκριτος» Στέλιος Ζαντανίδης μιλώντας στην πρωινή εκπομπή του ΜΑXIMUM FM 93,6 και στον Δ.Κολιό. «Υπηρεσιακά δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα. Όμως είναι δεδομένο ότι η Fraport που έχει αναλάβει ήδη τα 14 αεροδρόμια, ενδιαφέρεται και για το αεροδρόμιο της Αλεξανδρούπολης. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο όμιλος Κοπελούζου που μετέχει σε αυτήν, έχει στην περιοχή και συγκεκριμένα στην Αλεξανδρούπολη επιχειρηματικά ενδιαφέροντα και στο λιμάνι, με τον σταθμό του LNG. Άρα προφανώς σκέφτεται και το θέμα των υπόλοιπων υποδομών και συγκεκριμένα αυτό του αεροδρομίου μας».

Για το θέμα του ενδιαφέροντος των Γερμανών σχετικά με τα 23 περιφερειακά αεροδρόμια, δημοσίευμα της Ελένης Μπότα στο bankingnews.gr αναφέρει ότι μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να ανακοινωθεί και επίσημα ο κυβερνητικός σχεδιασμός για αυτά.

Πρόκειται για τα αεροδρόμια Αλεξανδρούπολης, Ιωαννίνων, Κοζάνης, Καστοριάς, Ν. Αγχιάλου, Καλαμάτας, Άραξου, Λήμνου, Χίου, Ικαρίας, Σκύρου, Μήλου, Νάξου, Πάρου, Σύρου, Καλύμνου, Αστυπάλαιας, Σητείας, Λέρου, Κάσου, Καρπάθου, Κυθήρων και Καστελόριζου, τα οποία είχαν αξιολογηθεί με βάση την επιβατική κίνηση και τις υποδομές τους και μάλιστα, σύμβουλοι του ΤΑΙΠΕΔ τα είχαν κατηγοριοποιήσει σε τρεις ομάδες.Η πρώτη ομάδα είναι αυτή με αεροδρόμια που έχουν άνω των 100.000 επιβατών ετησίως (πρόκειται για τα αεροδρόμια σε Κάρπαθο, η Χίο, Καλαμάτα, Αλεξανδρούπολη και Αραξο).
Η δεύτερη είναι αυτή που περιλαμβάνει τα αεροδρόμια με ετήσια επιβατική κίνηση μεταξύ 30.000 και 100.000 ατόμων (αεροδρόμια σε Λήμνο,Ιωάννινα, Μήλο, Νάξο, Πάρο, Ικαρία και Κύθηρα). Τέλος, η τρίτη κατηγορία, για την οποία το επενδυτικό ενδιαφέρον εκτιμάται ανύπαρκτο καθώς έχουν κίνηση κάτω των 30.000 επιβατών (πρόκειται για αεροδρόμια σε Λέρο, Σητεία, Νέα Αγχίαλο, Κάλυμνο, Σκύρο, Σύρο, Αστυπάλαια, Καστελλόριζο, Καστοριά, Κάσο και Κοζάνη). Εμείς να σημειώσουμε ότι με βάση τα τελευταία στοιχεία για το 2019, τόσο της Πάρου όσο και της Νάξου είναι σε θέση να ανέβουν κατηγορία καθότι έχουν περάσει το όριο των 100.000 επιβατών (!!!) 

Όπως ανακοίνωσε και ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης, μετά το Καστέλι, σειρά παίρνουν τα 23 αεροδρόμια, ενώ ήδη από τον περασμένο Μαϊο η εταιρεία «Λάμδα Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι», ασχολείται με την «διαμόρφωση εναλλακτικών προτάσεων αξιοποίησης των αεροδρομίων και την προετοιμασία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ανάπτυξης και αξιοποίησής τους».

Από την παραπάνω διαδικασία θα προκύψει και ο βέλτιστος τρόπος που θα συνταχθούν τα τεύχη δημοπράτησης για τη σύμβαση παραχώρησης, ο χρόνος παραχώρησής τους, η μακροπρόθεσμη στρατηγική για καθένα από αυτά.

Fraport και GMR οι ενδιαφερόμενοι

Έτοιμοι να μπουν στην μάχη για την διεκδίκηση των 23 αεροδρομίων είναι τόσο η Fraport η οποία έχει αναλάβει τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια όσο και οι Ινδοί της GMR που έχουν αναλάβει το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Το GMR Group αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερος επιχειρηματικούς ομίλους στην Ινδία, με ευρεία δραστηριότητα και διεθνές αποτύπωμα. Έχει να επιδείξει δυναμική παρουσία στον τομείς των Αεροδρομίων, της Ενέργειας, των Μεταφορών και της Κατασκευής Οδικών Αρτηριών και Αστικών Υποδομών.

Ειδικά για το κομμάτι των Αεροδρομίων που αποτελεί όπως φαίνεται βασική προτεραιότητα της για την χώρα μας, η GMR Airports του Ομίλου συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των 5 κορυφαίων εταιρειών ανάπτυξης και διαχείρισης αερολιμένων σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή: evros-news.gr