Κυκλάδες: Αύξηση ακτοπλοϊκών εισιτηρίων κατά 2,5 ευρώ έφερε το 2020

Το είχαμε πει... Και είχαμε εκφράσει και την απορία για το θέμα της πρότασης για μείωση του ΦΠΑ ώστε να μην έχουμε αυξήσεις. Ομως, για μία ακόμη φορά η κυβέρνηση επέλεξε να δώσει το «πράσινο» φως για αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων, ίσως και πάνω από 10%, στις ακτοπλοϊκές εταιρείες μετά την τροποποίηση του σχετικού θεσμικού πλαισίου, προκειμένου να αντιμετωπίσουν το νέο αυξημένο μέχρι και 25% κόστος των ναυτιλιακών καυσίμων.

Αυτό για το οποίο προειδοποιούσε ο ακτοπλοϊκός κλάδος αποτελεί πλέον μία πραγματικότητα καθώς από 1η Ιανουαριου 2020 και μετά από σχετικές αποφάσεις του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού παγκοσμίως (και στις ελληνικές θάλασσες) όλα τα πλοία φορτηγά, επιβατηγά, κρουαζιερόπλοια καίνε νέα καύσιμα μειωμένης περιεκτικότητας σε θείο (0,5%), τα οποία είναι πολύ ακριβότερα των συμβατικών.

Η τιμή ανά τόνο του νέου καυσίμου 0,5% περιεκτικότητας σε θείο σύμφωνα με τα δεδομένα των τελευταίων ημερών πριν από το κλείσιμο της χρονιάς ήταν στον Πειραιά κοντά στα 575 ευρώ ο τόνος, όταν το αντίστοιχο που έκαιγαν μέχρι τις 31/12/2019 τα πλοία (3,5% σε θείο) ήταν στα 450 ευρώ ο τόνος. Καταγράφηκε μία αύξηση πάνω από 25%. Σε άλλα πλοία που χρησιμοποιούν καύσιμο 1% ή 1,5% η αύξηση του κόστους είναι μικρότερη, ωστόσο σε κάθε περίπτωση καταγράφεται μία άνοδο τιμής από 18%-25%.

Πρόταση μείωσης ΦΠΑ

Οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων προκειμένου να μην προχωρήσουν σε αυξήσεις έχουν καταθέσει την πρόταση μείωσης του ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια από το 24% που είναι σήμερα, μία πρόταση που υποστηρίζεται και από την παλαιότερη και την τωρινή ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας, η οποία όμως όπως όλα έδειξαν δεν έγινε αποδεκτή και έτσι από την 8η Ιανουαρίου 2020 έχουμε νέα δεδομένα στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια...

Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες είχαν βγάλει ήδη χαρτί και μολύβι και υπολόγισαν τις αυξήσεις που θα πρέπει να κάνουν για να καλύψουν το κόστος, λαμβάνοντας βέβαιά υπόψη και τον ανταγωνισμό. και όπως τόνισαν παράγοντες του κλάδου  δεν μπορούν να μετακυλήσουν όλο το κόστος στον επιβάτη, ιδιαίτερα της χειμερινής περιόδου, που είναι κυρίως ο νησιώτης και ο οποίος θα κληθεί έτσι να πληρώσει το κόστος εφαρμογής ενός περιβαλλοντικού μέτρου που αφορά όλη την κοινωνία. Ομως, η Κυβέρνηση είχε διαφορετική άποψη... 

Μάλιστα, από πέρυσι ήταν έτοιμη η διάταξη που θα καταργούσε την «απαγόρευση» αυξήσεων κατά τη χειμερινή περίοδο, η οποία ευλόγως είχε υιοθετηθεί με στόχο την προστασία των επιβατών από μονοπωλιακές πρακτικές.  Σύμφωνα, λοιπόν, με την υπουργική απόφαση που υπέγραψε ο νυν υπουργός Ναυτιλίας, Γιάννης Πλακιωτάκης, καταργείται η παράγραφος έξι της προηγούμενης απόφασης (ΦΕΚ 530/Β/ 26.03.2008) η οποία απαγόρευσε αυξήσεις sτις τιμές των εισιτηρίων κατά τη χειμερινή περίοδο.

Πως διαμορφώνονται οι τιμές; Με βάση την ενημέρωση που έχουμε από την 8η Ιανουαρίου 2020 το εισιτήριο από Νάξο προς Πειραιά διαμορφώνεται ως εξής 

Για την οικονομική θέση 39,5 ευρώ έναντι των 37,5 ευρώ που πληρώνει σήμερα.

Στην αριθμημένη θέση από 42,5 ευρώ που είναι σήμερα, θα πληρώνει 45,00 ευρώ,

Για την α΄θέση (διακεκριμένη) από 52,00 ευρώ, το εισιτήριο θα διαμορφωθεί στα 55 ευρώ.

Για το ΙΧ το εισιτήριο από 84,00 που είναι σήμερα θα διαμορφωθεί στο 87,50 και για την μηχανή (δίκυκλο) από 23,00 ευρώ θα πάμε στα 24,50 ευρώ... .

Το ευχάριστο είναι ότι διατηρούνται οι προσφορές (κάτοχοι sea smiles) και τα εισιτήρια που είναι της τάξης των 19 ή 20 ευρώ όμως όπως είναι γνωστό αυτά είναι λίγα και χρειάζεται άμεση κινητοποίηση...